Αποδοχή άμεσων πληρωμών (iris) από νομικά πρόσωπα

Αγαπητοί μας πελάτες,

​
Με το άρθρο 219 του ν. 5193/2025 (ΦΕΚ Α’ 56/11-04-2025) προστέθηκε νέα παράγραφος 5 στο άρθρο 65 του ν. 4446/2016, η οποία ορίζει την υποχρέωση αποδοχής μέσων άμεσης πληρωμής (iris) για τα νομικά πρόσωπα.

​

Η διάταξη αυτή ισχύει από 31/10/2025, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 245 του ιδίου νόμου (ν. 5193/2025).

​

Η υποχρέωση των νομικών προσώπων (αφορά στα Ν.Π. που έχουν μόνο/ή και λιανικές πωλήσεις) να δέχονται πληρωμές με IRIS εκκινεί την 31η.10.2025

​

Κυρώσεις

Σε περίπτωση που οι επιχειρήσεις δεν συμμορφώνονται με την ανωτέρω διάταξη ισχύει το πρόστιμο (1.500 ευρώ) που προβλέπεται στο άρθρο 5 της Κ.Υ.Α. με αριθμ. ΚΥΑ 119899/2023.

Ωστόσο δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα κατά πόσον οι τράπεζες είναι έτοιμες μέχρι σήμερα να ενεργοποιήσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία στα νομικά πρόσωπα που είναι υπόχρεα.

​

Παρακαλώ όπως επικοινωνήσετε με τις Τράπεζες που συνεργάζεστε.

​

Διασύνδεση

Με τον νόμο 5222/2025 και συγκεκριμένα με το άρθρο 215 ορίζεται η υποχρέωση των επιχειρήσεων να αποδέχονται στα σημεία πώλησης υπηρεσίες άμεσης πληρωμής από λογαριασμό σε λογαριασμό (iris) μέσω των POS ή του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης (διασύνδεση). Ορίζονται επίσης και τα σχετικά πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσής των επιχειρήσεων με την υποχρέωση αυτή.

​

Συγκεκριμένα, με το ως άνω άρθρο τροποποιήθηκε το άρθρο 17 του ΚΦΔ, οι παράγραφοι 1, 4 και 5 του άρθρου 63 του ΚΦΔ, καθώς και η περίπτωση α’ της παρ. 17 του άρθρου 83 η οποία ορίζει ότι το χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης θα καθοριστεί με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ.

​

Ευχαριστούμε!

“
Το παρόν αποτελεί αυτοματοποιημένο μήνυμα.
Παρακαλούμε, μην απαντάτε στο συγκεκριμένο e-mail καθώς οι απαντήσεις δεν καταγράφονται.
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με e-mail ή μέσω τηλεφώνου.
facebook​x-twitter​external-link​

Built with Kit​