Υποχρεωτική από 2/2/2026 η ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές

Αγαπητοί μας πελάτες,

Από 2/2/2026 ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ, παράλληλα, παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα.

Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική. Εφόσον η αλλοδαπή επιχείρηση δεν αποδέχεται το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αυτό μπορεί να αποσταλεί με εναλλακτικό τρόπο.

Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική. Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής (εντός ΕΕ ή τρίτων χωρών).

Κάθε επιχείρηση μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή επιλέγοντας είτε:
• υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων,
• τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ, timologio και τη δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές myDATAapp, οι οποίες προσφέρουν ισοδύναμη λύση και καλύπτουν, χωρίς κόστος, και τις περιπτώσεις έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων που αφορούν σε δημόσιες συμβάσεις.

Χρονοδιάγραμμα εφαρμογής

Α’ Περίοδος – Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000 €) για το φορολογικό έτος 2023
• 2/2/2026 : Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
• 2/2 – 31/3/2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων (εμπορικό /λογιστικό, ERP) ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.
Οι υπόχρεες επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν Δήλωση Έναρξης Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων ή Δήλωση Χρήσης της Εφαρμογής timologio και να ξεκινήσουν την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων εντός του συγκεκριμένου τριμήνου.

Β’ Περίοδος – Λοιπές επιχειρήσεις
• 1/10: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής
• 1/10 – 31/12: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.

Φορολογικά Κίνητρα για Πρόωρη Εφαρμογή

Οι επιχειρήσεις που επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο (2) μήνες πριν την έναρξη της υποχρεωτικής εφαρμογής (δηλαδή από 1/12/2025, άρθρο 71Θ ν. 4172/2013, ΚΦΕ και Α.1129/2025 απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ) επωφελούνται από σημαντικά φορολογικά κίνητρα:

  • Δαπάνη εξοπλισμού/λογισμικού: Η δαπάνη για την προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού και λογισμικού εκπίπτει εξ ολοκλήρου στο έτος πραγματοποίησης, προσαυξημένη κατά 100% για σκοπούς φορολογίας εισοδήματος.
  • Κόστος έκδοσης/αρχειοθέτησης: Η δαπάνη για την παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των τιμολογίων για τους πρώτους 12 μήνες έκδοσης, αναγνωρίζεται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα, προσαυξημένη επίσης κατά 100%.

Τα κίνητρα παρέχονται υπό τις προϋποθέσεις:

  • Αποκλειστικής έκδοσης ηλεκτρονικού τιμολογίου για τις οριζόμενες συναλλαγές από την 1/12/2025 και εφεξής.
  • Υποβολής δήλωσης Έναρξης Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων το αργότερο έως την 1/12/2025.

​Ευχαριστούμε!